Acties

Om onze scouting draaiende te houden en de leden gave zomerkampen te bieden heeft onze scouting acties nodig. Wij helpen bij acties voor bijvoorbeeld de gemeente, maar ook bij evenementen en feestjes kun je ons vinden. We hebben ook acties die we zelf opzetten. Hieronder staan voorbeelden van de verschillende acties die wij draaien. Heb je nou een leuke  nieuwe actie voor ons of zou je graag meer informatie willen over onze scouting met betrekking tot acties, neem dan even contact op via bestuur@donboscogeldrop.nl.

Maak kennis met een aantal van onze huidige acties.

Kinderboerderij

Met Sint-Maarten kun je onze scouting vinden op de kinderboerderij in Geldrop. Wij maken hier een gezellig kampvuur waar je marshmallows kan warm maken en met goed weer pionieren we ook bijvoorbeeld een schommel of wipwap.

.

Rommelmarkt

De rommelmarkt op tweede paasdag bestaat al jaren. In de week vooraf kunt u uw spullen bij ons komen afgeven, zodat wij deze weer voor een leuk prijsje kunnen verkopen tijdens de rommelmarkt. Grotere spullen zoals meubelstukken kunnen wij op de zaterdag voor Pasen ophalen, hiervoor moet u wel even telefonisch contact opnemen met ons (+31 6 47300280).

Dodenherdenking

Ieder jaar zijn wij op 4 Mei te vinden op de militaire begraafplaats tussen Geldrop en Mierlo. Samen met scouting Mierlo leggen wij hier bloemen ter ere van alle mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven. Wij zijn als scouting ook bij dit soort gelegenheden zeer betrokken en vinden het fijn dit te mogen doen in samenwerking met scouting Mierlo.