Stam PT Gerardmer, 1986

Sinds 1945 is onze scouting in Geldrop te vinden. Opgericht vanuit de parochie en in het begin gebruikmakende van verschillende locaties in het centrum, naar de in 1960 verkregen locatie ‘de Prell’ aan de Parallelweg. Tevens ook de locatie waar we vandaag de dag nog te vinden zijn. Oorspronkelijk was onze scouting bestemd voor alleen verkenners, later zijn ze samen gegaan met de Maria Goretti groep voor meisjes uit Geldrop. Zo ontstond onze huidige groep voor zowel jongens als meisjes vanaf 4 jaar.

Al meer dan 75 jaar organiseren onze vrijwilligers activiteiten voor de verschillende leden. We hebben een divers programma dat bestaat uit zowel sport en spel, het bouwen van torens met hout en touw, creatieve elementen en spannende activiteiten. Zoals de spelvisie van scouting Nederland aangeeft staan wij voor: Samen, Code, Outdoor, Uitdaging, Team en Spel aka SCOUTS.