Scouts

Scouts zijn jongens en meiden van 11 tot 15 jaar. Ze leren om dingen in teamverband te doen. Lijkt het jou leuk om grote torens te pionieren, zelf te bepalen wat je ’s avonds eet, of met een zelfgebouwd vlot over de Dommel te varen? Dan is de scouts echt iets voor jou. Wij draaien op zaterdag van 14.00 tot 17.00. Voor extra informatie over de scouts kunt u mailen naar scouts@donboscogeldrop.nl.

Maak kennis met het scoutsstafteam

Ik heet Bob en ik ben een beetje de gekke van ons stafteam. Met mijn muziek maak ik elke activiteit tot een waar feestje. Tegelijkertijd zit ik echt op mijn plek bij de scouts. Lekker vaak buiten zijn en allerlei dingen ondernemen. Het lopen van een tocht of het pionieren van een groot bouwwerk, zijn slechts een paar van mijn favoriete bezigheden. Nieuwsgierig geworden? Kom dan snel kijken naar wat we in petto hebben voor je!

Hoi, ik ben Stan. Ik ben begonnen  bij de scouts als kampstaf, maar inmiddels help ik iedere zaterdag mee en maak ik deel uit van de vaste club. Ik vind het tof om te kunnen ravotten met de scouts, maar wil ze ook graag wat leren over het primitieve scouting leven. Komende uit een echte scouting familie is het dan ook geen verrassing dat ik hier zoveel plezier uit haal en me iedere week enthousiast inzet voor nieuwe dingen.

Ik ben Stefan. Hiervoor was ik staf van de welpen, maar inmiddels zet ik mij in voor deze groep met een net wat oudere leeftijd. Hierdoor kan ik zelf weer nieuwe dingen leren als staf zijnde, maar kan ik ook mijn ervaring van de welpen toepassen binnen de scouts, zodat ook zij een nieuw perspectief voor hun programma’s krijgen.

Sophie dat ben ik. Ik heb ontzettend veel zin om samen met mijn stafteam er een superleuke tijd van te maken voor onze leden. Hiervoor was ik beverstaf en daar heb ik al veel vaardigheden opgedaan voor het leiding zijn, de scouts is een mooie vervolgstap om nog meer te leren en ook andere leeftijden te leren kennen. Het lijkt me leuk dat deze groep nog meer in detail in kan gaan op de echte scouting technieken en we daardoor heel andere programma’s neer kunnen zetten dan bij de jongere groepen.

Hi, mijn naam is Aniek. Samen met Sophie moet ik natuurlijk wel een klein beetje een vrouwelijke touch achterlaten. Maar niet te veel hoor! Ik geniet er van als ik leden zich zelf zie ontplooien binnen onze groep en ze vervolgens als hechte vrienden doorstromen naar de Rowans. De scouts is niet zomaar een speltak, maar een heus begin voor levenslange vriendschappen.