Voortrekkers

De BarBazen tijdens de jaarlijkse carnavalsactie. (2019, thema Barbazen)

De voortrekkers is onze groep voor de jongeren ouder dan 18 jaar. Deze groep draait op zaterdagavond vanaf 20.00 en maakt er iedere week een gezellige boel van. Naast de zaterdagavonden hebben ze verschillende weekenden door het jaar heen en gaan ze ook op zomerkamp.

Na de voortrekkers wordt er een stam gevormd. Deze club mensen is vaak een hechte vriendengroep geworden en richten hun draaidagen, weekenden en zomerkampen daardoor op een voor hun geschikte manier in. Hiervoor zijn binnen onze scouting geen vaste richtlijnen, wel gaat alles in overleg, omdat de groep nog steeds deel uit maakt van scouting Nederland. Op dit moment hebben wij 2 actieve stamgroepen: De BarBazen en Het Paard van Trojka.