Staf worden?

Welke speltak?

Lijkt het jou nou ook leuk om bij één van onze speltakken aan de slag te gaan als staflid of misschien heb je je ogen laten rusten op een bestuursfunctie, dan mag je ons altijd een berichtje sturen.

Als je al weet bij welke groep je terecht wil kun je het makkelijkste mailen naar het adres dat op de speltak pagina vermeld staat. Heb je nog geen idee, neem dan even contact op via bestuur@donboscogeldrop.nl . Wij zullen dan een gesprek met je inplannen om te kijken waar je interesses liggen en samen zullen we dan een bijpassende speltak uitzoeken.

Heb ik kwalificaties of iets anders nodig?

In principe wordt dit allemaal geregeld vanaf het moment dat je besluit om staf te worden. Je hebt dus buiten een VOG (verklaring omtrent gedrag) geen kwalificaties of certificaten nodig. Zodra je bij ons begint zal de praktijkbegeleiding met je in gesprek gaan. Onze praktijkbegeleiding bestaat uit 2 onderdelen: basis/kamp cursus en de leerlijnen.

Antoine of Mike zal je op weg helpen met de basis/kamp cursus. Hierbij leer je handige tips en tricks over het draaien tijdens onze opkomsten en tijdens weekenden of kampen. Echter zullen ze een groot deel ook aan jou zelf overlaten en vooral observeren. Jij brengt namelijk zelf weer nieuwe kwaliteiten mee binnen een stafteam en die zijn net zo belangrijk!

Bas zal je op weg helpen met onze leerlijnen of te wel, scouting technieken. Samen met een groepje zal je leren pionieren, veilig vuur stoken en nog een hoop meer. Misschien heb je al een scouting achtergrond en vlieg je door deze stof heen, maar zo niet dan gaat dit veel plezier brengen tijdens het uitdenken van echte scouting opkomsten!